بررسی کشور ژاپن و صنعت و جاذبه های گردشگری آن

فرمت فایل: word تعداد صفحات: 29 1 6 2 گردشگری ژاپن با 340 هزار گردشگر، رده دهم فهرست گردشگرانی را که هر ساله از انگلیس دیدار می کنند، به خود ا ختصاص داده است. این در حالی است که از سال 1989 شمار ژاپنی هایی که به انگلیس سفر می کردند به شدت کاهش یافته،بررسی کشور ژاپن و صنعت و جاذبه های گردشگری آن|30017101|xgs|بررسی کشور ژاپن و صنعت و جاذبه های گردشگری آن
در این صفحه از وب سایت برتر با شما هستیم با بررسی کشور ژاپن و صنعت و جاذبه های گردشگری آن









فرمت فایل: word



تعداد صفحات: 29









1 6 2 گردشگری



ژاپن با 340 هزار گردشگر، رده دهم فهرست گردشگرانی را که هر ساله از انگلیس دیدار می کنند، به خود ا ختصاص داده است. این در حالی است که از سال 1989 شمار ژاپنی هایی که به انگلیس سفر می کردند به شدت کاهش یافته، اما تازه ترین آمارها حاکی از افزایش 30 درصدی این گردشگران دارد .در سال گذشته هر گردشگر ژاپنی به طور متوسط 871 پوند برای انگلیسی ها سود داشت و زمانی که این رقم را با متوسط جهانی 476 پوندی این نرخ مقایسه می کنیم، اهمیت گردشگران ژاپنی برای دولت انگلیس پر معناتر می شود.



به واسطه رایزنی های سفارت انگلیس در ژاپن، به اعضای تجارت گردشگری این کشور اجازه داده خواهد شد تا به تور مستقیم با تورگردانان ژاپنی در ارتباط باشند. از سویی دیگر شرکت « ویزا اینتر نشنال» همگام با دو غول هواپیمایی های جهان ،«آل نیپون» و «استار آلیانس» در تلاش است تا وجهه بین المللی گردشگری ژاپن را بهبود بخشد و این در حالی است که از وزارت عمران و ترابری این کشور این خبر می رسدکه این سازمان از هیچ کمکی دریغ نورزیده و با این شرکت ها همکاری نزدیکی خواهند داشت. هواپیمایی«استار آلیانس» که 15 هواپیمایی برتر دنیا، از جمله هواپیمایی لوفتانزای آلمان و هواپیمایی بین المللی تایلند را تحت پوشش داشته و 14 هزار پرواز روزانه در 133 کشور ترتیب می دهد،با هدف گسترش گردشگری ژاپن «ژاپن ایرپس» را راه اندازی کرد که این هواپیمایی هم اکنون توسط «آل نیپیون ایر ویز» اداره می شود. از سوی دیگر و همانند تسهیلات خطوط راه آهن ژاپن، این هواپیمایی ها برای پروازهای داخل این کشور تخفیف های ویژه ای را ارائه می دهند، به طوری که ژاپنی ها با تنها 11 هزار ین می توانند به هر جای کشور سفر کنند. این شرکت به منظور ارا ئه تسهیلات ویژه در داخل ژاپن، حوزه کارخود را تا نقاط دور دست این کشور گسترش می دهد و پیش بینی ها را بر این اساس نهاده است که تا سال 2010 میلادی، شمار گزدشگران داخلی این کشور به 10 میلیون نفر برسد. چرا که دارندگان این کارت ها بیشتر تمایل به خرج کردن دارند تا پول به حساب ریختن و این به معنی جاری شدن حجم قابل توجهی سرمایه به سمت ژاپن است، به طوری که در سال های پیشین، گردشگران خارجی با این کارت ها 156 میلیارد ین به ژاپن وارد کردند.از سوی دیگر، به دنبال توفیق سازمان ویزا در دیگر کشورهای آسیایی، این شرکت بین المللی قصد دارد تا تعداد کارت های خود را به 3/1 میلیارد برساند.



علاوه براین ژاپن قصد دارد برای برنامه توسعه گردشگری کشور به گردشگران خارجی کد دیجیتالی شخصی، اطلاعات مسافرتی و خدمات ترجمه ارائه دهد. این طرح آزمایشی بخشی از برنامه دولت ژاپن برای جذب گردشگران خارجی است چرا که مشکل بودن زبان ژاپنی و هزینه های بالا در این کشور را موانعی جدی در راه جذب گردشگری ژاپن اعلام کرده اند و این نرم افزار مجهز به زبان های انگلیسی، کره ای و ژاپنی است و مسافرانی که از فوریه تا ماه مارس به فرودگاه«ناریتا» ، در نزدیکی توکیو، وارد می شوند از آن استفاده خواهند کرد. گفتنی است که ژاپن قصد دارد تا شمار گردشگرانش را از 73/5 میلیون نفر در سال 2007 به 10 میلیون نفر در سال 2010 برساند.